Продовжуємо розповідати про інструменти партисипації в межах інформаційної кампанії проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я», який реалізується Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА». Сьогодні читайте про ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ – колективне звернення в електронній формі до суб’єкта владних повноважень у вигляді тексту скарги та/або пропозиції.
Чому це важливо?
По-перше, це зручно і швидко. По-друге, йдеться про ініціативу та вміння об’єднувати навколо своєї ідеї. По-третє, це дієвіше, ніж просто допис у соцмережах.
Як цим користуватися?
1. Електронна петиція подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 Закону України «Про звернення громадян». У Статуті громади чи окремому Положенні варто зафіксувати порядок дій щодо створення та розгляду петицій. Громадяни можуть звернутися до органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний вебсайт органу, якому вона адресована, або вебсайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.
2. В електронній петиції має бути викладено суть звернення, зазначено прізвище, ім’я, по батькові автора (ініціатора) електронної петиції, адресу електронної пошти. На вебсайті відповідного органу або громадського об’єднання, що здійснює збір підписів, обов’язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.
3. Електронна петиція оприлюднюється на офіційному вебсайті протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором). У разі невідповідності електронної петиції встановленим вимогам оприлюднення такої петиції не здійснюється, про що повідомляється автору (ініціатору) не пізніше строку, встановленого для оприлюднення.
4. Підпис петиції здійснюється авторизованою особою, яка перейшла на сторінку цієї петиції, ознайомилася з її текстом і натиснула кнопку «Підписатися».
5. Вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції до органу місцевого самоврядування та строку збору підписів визначаються в Статуті громади чи окремому нормативно-правовому акті (НПА). Якщо петиція не набрала необхідної кількості підписів, її розглядають у порядку, встановленому законом для звернень громадян.
6. Відповідь на електронну петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному вебсайті органу, якому вона була адресована, а також надсилається в письмовому вигляді автору (ініціатору) електронної петиції.
Ця публікація створена Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» в рамках проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.